calculator calorii

Calculator Calorii necesare zilnic pentru a slabi

Cate calorii trebuie sa mananc ca sa slabesc?

Recomandarile generale nu functioneaza. Acestea trebuie sa fie personalizate pentru fiecare dintre noi folosind un calculator calorii.

Pentru a determina numarul zilnic de calorii potrivit, introdu greutatea actuala, varsta, inaltimea si genul in calculator caloric. Incearca sa estimezi cat mai corect efortul fizic pe care il vei depune.

Rezultatele vor arata cate calorii poti sa mananci astfel incat sa iti pastrezi greutatea sau sa slabesti. Nu trebuie sa modifici numarul de calorii in functie de efortul fizic – acesta este deja inclus in formula. Valoarea de intretinere este cea denumita de unii Energia Totala Zilnica Folosita.

Cat timp pierzi din greutate va trebuie sa refaci calculul caloriilor in functie de noua ta greutate.

Calculator calorii alimente zilnice

ft & in OR
lbs OR
lbs OR

Calorii pentru pierderea in greutate

Stiinta ne spune ca aproximativ 500 de grame de grasime este echivalenta cu 3500 de calorii, prin urmare un deficit zilnic de 500 de calorii ar trebui sa rezulte in pierderea a 500 de grame de grasime pe saptamana.

In realitate, lucrurile nu merg chiar asa de bine!

In general, o persoana consuma mai putine calorii cu cat devine mai slaba – ceea ce inseamna ca te vei bloca. Cantitatea de mancare pe care o consuma pentru a slabi, acum, te va ajuta doar la mentinere.

Atentie!

Intotdeauna incearca sa mentii nivelul de calorii pentru slabirea zilnica.

O cura de slabire rapida are un nivel exagerat. Nu incearca imediat sa aduci nivelul de calorii la acest prag sperand la o slabire rapida. Asta s-ar putea sa se intoarca impotriva ta.

Nivelul extrem de slabire iti arata cantitatea cea mai mica de calorii pe care o poti considera. Ar trebui sa fie vazut ca exceptie si nu ca regula.

Este mai bine sa arzi grasimea in comparatie cu a o infometa.

Platoul de pierdere a greutatii

De ce sa folosesti Ciclul Caloric de 7 zile (Zig-Zag)?

In timp, corpurile noastre se adapteaza nivelului scazut de calorii.

Corpurile noastre devin mai eficiente in folosirea energiei (scade metabolismul), si, prin urmare, arzi mai putina grasime. De aceea, cei mai multi dintre noi atingem o limita.

In acest moment, singura optiunea este sa imbunatatim metabolismul:

  • Lucram cardio,
  • Facem antrenamente pentru greutate,
  • „pacalim” mesele ( de exemplu, ocazional luam mese cu valoare calorica mare),
  • Rotatii calorice,
  • Chiar si manipularea ratiilor de macro-nutrienti poate ajuta la asta (nu uita sa dormi si sa te hidratezi corespunzator).

Deseori, iti vei da seama cu cat ajungi mai aproape de greutatea dorita ( sau procentajul de grasime) – mai greu iti va fi!

Scaderea caloriilor scade metabolismul si mai mult – momentul cand te vei intoarce la mancatul „normal” – greutatea va reveni. Procesul caloric de 7 zile zig-zag vine cu o sugestie pentru numarul de calorii zilnice – crescand sansele de a slabi.

Valoarea calorica minima

Este dificila existenta unui nivel caloric minim general pentru ca toata lumea are diferita compozitia corpului si nivelele de activitate.

Autoritatile medicale seteaza anumite baze – femeile au nevoie de 1200 de calorii pe zi, iar barbatii 1800 de calorii.

Aceste reguli absolute nu au sens – esti o persoana sedentara cu putina masa musculara? Sau cineva inalt, musculos care depune efort fizic des? Nivelurile absolute nu functioneaza – dar ne ofera un punct de pornire.

Cand reduci caloriile:

Incearca sa nu reduci caloriile cu mai mult de 500 de calorii sub nivelul de mentinere.

Daca reduci si mai mult, corpul va suferi de infometare ceea ce poate sa te duca la efectul Yo-yo.

Incearca sa scazi numarul de calorii dreptat. O scadere brusca (cum ar fi de 500 de calorii sau mai multe) poate fi rezultatul unui metabolism incet.

Invata sa mananci lent – cercetarile arata ca viteza cu care mancam influenteaza greutatea.

Ce se intampla cand numarul de calorii este prea mic?

  1. Procesul de catabolism se va instaura si masa musculara va scadea pentru energie. Rata metabolica va incepe sa scada (tipic) dupa 3 zile in care numarul de calorii a fost foarte mic – fiind in relatie directa si rezultatul pierderii masei musculare.
  2. Cu un numar foarte mic de calorii, risti sa ai deficiente nutritionale, inertie, oboseala si deseori iritabilitate.
  3. Cu siguranta vei recastiga grasimea daca te intorci la modul in care mancai inainte.

Nivelul de exercitii

Cum nivelul de exercitii a fost deja considerat in calculatorul de calorii, nu trebuie sa extragi numarul de calorii arse prin efort fizic.

Este foarte dificil sa generalizezi efortul in urma exercitiilor fizice.

Pentru principiul simplicitatii, definim exercitiu ca fiind 20 de minute de ritm cardiac crescut.

Asa ca de 3 ori pe saptamana reprezinta 20 de minute de ritm cardiac crescut de 3 ori pe saptamana. Pentru tine asta poate fi o plimbare rapida, pentru altii poate fi o alergare inceata.

Exercitiu intens poate fi definit ca o ora de ritm cardiac crescut (totusi serii de exercitii cu greutatea corpului (sau alte greutati) cu pauze scurte sau deloc sunt considerate intense chiar si pentru o perioada scurta).

Te incurajam sa incluzi exercitii in schimbarea stilului tau de viata: te ajuta sa mentii musculatura cand esti sub deficit caloric, si sunt benefice pentru inima si starea ta mentala.

Numararea Macro

Numararea Macro este o metoda populara bazata pe calorii a pierderii greutatii pentru ca este foarte personalizata si fara restrictii. Ii invata pe cei care tin diete cum sa calculeze nevoile calorice (exact cum face si acest calculator calorii de mai sus), dar si cate grame de carbohidrati, grasime si proteine (macro) sa consume pentru a slabi.

Nici o mancare nu este interzisa atata timp cat se potriveste cu numarul tau zilnic macro.

Pierzi grasime si castigi masa musculara?

Majoritatea oamenilor pierd masa musculara cand restrictioneaza caloriile. Este nevoie de un efort mare pentru a mentine musculatura – si este si mai dificil sa construiesti masa musculara cand pierzi grasime.

Cea mai simpla solutie

Daca ai bugetul potrivit, mesele controlate caloric sunt cele mai eficiente in pierderea greutatii si pentru nutritia potrivita.