picioare umflate

Tratament Picioare Umflate: Cauze si 10 remedii care functioneaza

Inflamatia nedureroasa a picioarelor si a gleznelor este frecventa si poate aparea din varii motive. Cauzele ce duc la aparitia de picioare umflate pot fi:

  • Statul in picioare pentru perioade prea lungi de timp
  • Incaltamintea necorespunzatoare
  • Sarcina
  • Anumite afectiuni

Acumularea de lichid in tesuturi poarta numele de edem. Desi edemul dispare, de obicei, de la sine, exista anumite remedii preparate acasa ce pot reduce mai repede inflamatia si creste nivelul de confort. Iata zece dintre acestea!

1. Bea intre opt si zece pahare de apa pe zi

Desi poate parea contraproductiv, un aport suficient de lichide ajuta la reducerea inflamatiei. Atunci cand corpul tau nu este hidratat suficient, acesta retine lichidele disponibile. Acest lucru duce la aparitia edemului.

2. Achizitioneaza sosete compresive pentru picioare umflate

Sosetele compresive se gasesc in farmacie sau supermarket sau pot fi achizitionate online. Pentru inceput, alege sosete de compresie de 12 – 15 mmHg sau 15 – 20 mmHg.

Sosetele compresive au diverse niveluri de presiune si grosime, asadar ar fi mai bine sa incepi cu cele subtiri, apoi sa le gasesti pe cele care iti ofera cel mai inalt grad de confort.

3. Fa o baie cu saruri Epsom timp de 15 – 20 minute

Sarurile Epsom (sulfat de magneziu) nu ajuta numai la ameliorarea durerilor musculare. Acestea pot reduce si inflamatia. Teoria ne arata ca sarurile Epsom elimina toxinele si imbunatatesc circulatia sangelui.

Asigura-te ca achizitionezi saruri Epsom cu marcajul USP. Acest lucru inseamna ca produsul indeplineste standardele FDA si poate fi utilizat in siguranta.

4. Ridica picioarele, preferabil peste nivelul inimii

Pune-ti picioarele pe perne sau diverse lucruri, precum cartea de telefoane atunci cand dormi. Daca esti insarcinata si vrei sa reduci inflamatia, incearca sa-ti tii picioarele ridicate de mai multe ori pe zi. Fa acest lucru pentru aproximativ 20 de minute de fiecare data, folosind chiar si un taburet sau scaun.

Incearca sa eviti statul in picioare pentru perioade lungi de tip si stai jos atunci cand ai posibilitatea.

5. Fa miscare!

Daca stai jos sau in acelasi loc pentru o perioada lunga de timp (cum ar fi la locul de munca), te poti confrunta cu picioare umflate. Incearca sa te misti cate putin in fiecare ora, chiar daca acest lucru inseamna doar o plimbare catre camera de relaxare, o tura de cartier in pauza de masa, flexarea genunchilor si a gleznelor sau o tura prin birou.

6. Suplimentele de magneziu pot fi utile pentru picioare umflate

Daca retii apa, te poti confrunta cu o lipsa de magneziu. Consumul alimentelor bogate in magneziu poate fi de ajutor. Cateva dintre alimentele bogate in magneziu pe care sa le incluzi in dieta ta sunt:

  • Migdalele
  • Tofu
  • Caju
  • Spanacul
  • Ciocolata neagra
  • Broccoli
  • Avocado

Consumul a 200 – 400 mg de magneziu pe zi poate ajuta la reducerea inflamatiei. Dar inainte de a consuma orice supliment alimentar, discuta cu medicul tau. Suplimentele de magneziu nu sunt potrivite pentru toata lumea, mai ales daca ai o afectiune renala sau cardiaca.

7. Fa anumite schimbari in dieta

Reducerea aportului de sodiu poate ajuta la scaderea inflamatiei in organism, inclusiv la picioare umflate. Alege versiuni sarace in sodiu ale alimentelor tale preferate si incearca sa te abtii sa adaugi sare in mancare.

8. Slabeste daca te confrunti cu kilogramele in plus

Supraponderalitatea poate reduce circulatia sangelui, provocand inflamatia extremitatilor inferioare. De asemenea, aceasta pune presiune suplimentara pe picioare, provocand durere la mers. Rezultatul este un stil de viata mai sedentar, ce poate cauza acumularea de lichide la nivelul picioarelor.

Pierderea in greutate poate ajuta la ameliorarea tensiunii exercitate asupra picioarelor si, de asemenea, poate reduce inflamatia. Discuta cu medicul tau daca trebuie sa pierzi in greutate si cum sa o faci in mod sanatos.

9. Maseaza-ti picioarele

Masajul poate fi de mare ajutor pentru picioare umflate si ajuta la relaxare. Maseaza-ti (sau roaga pe cineva sa o faca) picioarele in sensul catre inima cu miscari ferme si un nivel mediu de presiune. Acest lucru poate ajuta la dislocarea lichidelor din zona si ameliora inflamatia.

10. Creste-ti aportul de alimente bogate in potasiu

Lipsa de potasiu poate duce la cresterea tensiunii arteriale si retentia de apa. Daca nu urmezi niciun regim alimentar restrictiv, consuma alimente bogate in potasiu. Cateva dintre acestea sunt:

  • Cartofii dulci
  • Fasolea alba
  • Bananele
  • Somonul
  • Fisticul
  • Carnea de pui

De asemenea, alege sucul de portocale sau laptele degresat in locul sucurilor carbogazoase. Daca suferi de anumite afectiuni, mai ales renale, discuta cu medicul tau inainte de a adauga cantitati mari de potasiu in dieta.

Cand este cazul sa mergi la medic

Fiecare persoana este diferita. In functie de cauza care provoaca inflamatia, este posibil ca aceste remedii sa nu functioneze intotdeauna pentru toata lumea. Daca un remediu nu da rezultate, nu ezita sa folosesti altul sau o combinatie a acestora.

Daca niciunul dintre aceste remedii nu amelioreaza sindromul de picioare umflate in cazul tau sau daca te confrunti si cu alte simptome, mergi la medic. Aceste simptome pot indica o afectiune de fond ce trebuie tratata. Medicul iti poate prescrie diuretice in cazul in care considera ca sunt necesare masuri medicale pentru reducerea retentiei de lichide.

Daca esti insarcinata, cere sfatul obstetricianului inainte de a lua orice supliment alimentar sau a-ti creste nivelul de activitate. Daca ai anumite afectiuni sau iei anumite medicamente, discuta cu medicul inainte de a lua suplimente alimentare. Chiar si suplimentele alimentare sau vitaminele pot interactiona cu medicamentele, asadar este indicat sa ceri sfatul unui specialist.