retete de slabit

Retete de Slabit: Top 7 cele mai eficiente alimente din lume

Atunci cand cauti retete de slabit trebuie sa ai in vedere ca nu toate caloriile sunt la fel. Fiecare aliment creeaza un proces metabolic distinct in corpul tau.

Alimentele pot avea diverse efecte asupra senzatiei de tale de foame, asupra hormonilor tai si asupra numarului de calorii pe care le arzi.

Iata care sunt cele mai bune 7 alimente pentru slabit, sustinute de stiinta.

1. Diete de slabit cu oua

Desi la un moment dat a existat temerea ca ar avea continut ridicat in colesterol, ouale au parte de o revenire.

Desi un consum ridicat de oua creste nivelul colesterolului “rau” in cazul anumitor persoane, ele reprezinta unul dintre cele mai bune alimente pentru retete de slabit. Au continut ridicat de proteine si grasimi si sunt foarte satioase.

Un studiu realizat pe 30 de femei supraponderale a aratat ca consumul de oua in loc de chifle la micul-dejun a crescut senzatia de satietate si le-a determinat pe participante sa manance mai putin in urmatoarele 36 de ore.

Dintr-un alt studiu realizat pe durata a opt saptamani a reiesit ca ouale consumate la micul-dejun au determinat o scadere in greutate mai mare in cadrul unei diete sarace in calorii, comparativ cu chiflele.

Ouale sunt si incredibil de bogate in nutrienti si te ajuta sa asimilezi toate substantele de care ai nevoie cand esti la o dieta saraca in calorii. In mod interesant, aproape toti nutrientii se gasesc in galbenus.

2. Retete de slabit folosind legume cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi sunt: kale, spanacul, varza, sfecla elvetiana si altele.

Acestea au cateva proprietati care le fac perfecte pentru retete de slabit, precum continutul scazut de calorii si carbohidrati si faptul ca sunt pline de fibre.

Consumul de legume cu frunze verzi reprezinta o modalitate extraordinara de a creste volumul meselor fara a creste numarul de calorii. Numeroase studii arata ca mesele si dietele cu o densitate energetica scazuta ii fac pe oameni sa consume mai putine calorii.

Legumele cu frunze verzi sunt si incredibil de hranitoare si cu un continut bogat de vitamine, antioxidanti si minerale, inclusiv calciu, despre care, in anumite studii, se arata ca ajuta la arederea grasimilor.

3. Cura de slabire cu somon

Pestele gras precum somonul este incredibil de sanatos si mentine senzatia de satietate timp de multe ore cu relativ putine calorii.

Somonul este plin de proteine de buna calitate, grasimi sanatoase si diversi nutrienti de baza.

Pestele si fructele de mare in general – pot reprezenta o sursa buna de iod.

Acest nutrient este necesar pentru buna functionare a tiroidei, ceea ce mai departe iti asigura o buna functionare a metabolismului.

Studiile arata ca destul de multe persoane nu isi satisfac nevoia de iod.

Somonul este incarcat in acizi grasi Omega 3 care reduc inflamatiile, inflamatii despre care se stie ca joaca un rol important in obezitate si bolile metabolice.

Macroul, pastravul, sardinele, heringii si alte tipuri de peste gras sunt de asemenea alimente excelente.

4. Regim slabire cu legume crucifere

Legumele crucifere sunt legumele precum broccoli, conopida, varza si varza de Bruxelles.

Ca si alte legume, ele au continut ridicat de fibre si tind sa fie foarte satioase.

In plus, aceste tipuri de legume contin in general o cantitate decenta de proteine.

Nu au un continut chiar atat de ridicat de proteine ca alimentele de origine animala, dar au un continut ridicat comparativ cu majoritatea legumelor.

Combinatia de proteine, fibre si densitatea energetica scazuta face ca legumele crucifere sa fie niste alimente perfecte pentru retete de slabit atunci cand esti la dieta.

De asemenea, sunt foarte hranitoare si contin substante anti-cancerigene.

5. Retete pentru slabit cu carne de vita slaba si piept de pui

Carnea a fost blamata pe nedrept.

S-au aruncat asupra ei probleme de sanatate in ciuda faptului ca nu au existat dovezi serioase care sa sustina aceste afirmatii.

Desi carnea procesata nu este sanatoasa, studiile arata despre carnea rosie neprocesata ca nu creste riscul de atac de cord sau diabet.

Conform celor sutinute de doua studii majore, carnea rosie are o legatura foarte mica cu cancerul la barbati si nicio legatura cu cancerul la femei.

Asdevarul este ca carnea este un aliment bun pentru retete de slabit pentru ca are un continut ridicat de proteine.

Proteina este de departe cel mai satios nutrient si o dieta bogata in proteine te poate face sa arzi cu 80-100 de calorii in plus pe zi.

Studiile arata ca cresterea aportului de proteine cu pana la 25% din numarul de calorii zilnice poate elimina poftele cu pana la 60%, poate reduce dorinta de a rontai noaptea tarziu pana la jumatate si determina scaderea in greutate cu aproape 0.45 kg pe saptamana.

Daca tii o dieta saraca in carbohidrati, poti manca linistit(a) carnuri grase. Totusi, daca tii o dieta cu continut mediu-ridicat de carbohidrati, e bine sa alegi tipuri de carne mai slaba.

6. Meniu de slabit compus din cartofi fierti

Cartofii albi par sa se fi demodat dintr-un motiv sau altul.

Totusi, cartoful are cateva proprietati care il face un aliment perfect – atat pentru scaderea in greutate cat si pentru o stare optima de sanatate.

Cartofii contin o serie incredibil de diversa de nutrienti – cate putin din tot ce ai nevoie.

Exista si povesti conform carora oamenii au trait numai cu cartofi pentru perioade lungi de timp.

Acestia au un continut rdicat de potasiu, un nutrient pe care oamenii nu il obtin in cantitati suficiente in ziua de azi si care are un rol important in controlul tensiunii arteriale.

Pe o scara denumita Indicele de Satietate, care masoara cat de satioase sunt diferite alimente, cartofii albi fierti au obtinut cel mai mare scor dintre toate alimentele testate.

Acest lucru inseamna ca daca mananci cartofi albi fierti, te vei satura in mod natural si vei manca mai putin din celelalte alimente.

Daca lasi cartofii sa se raceasca putin dupa fierbere, vor forma cantitati mari de amidon, o substanta similara cu fibra despre care s-a demonstrat ca are numeroase beneficii de sanatate, inclusiv pierderea in greutate.

Cartofii dulci, napii si ate radacinoase sunt de asemenea excelente.

7. Retete de slabire cu ton

Tonul este un alt aliment cu putine calorii si bogat in proteine.

Este un peste slab, ceea ce inseamna ca are putine grasimi.

Tonul este popular printre culturisti si modelele de fitness care mananca controlat pentru ca reprezinta o modalitate excelenta de a creste aportul de proteine in timp ce scazi numarul de calorii si grasimile.

Daca doresti sa cresti aportul de proteine, alege tonul la conserva in apa, nu in ulei.

In concluzie

Este usor sa gasesti alimente sanatoase pe care sa le introduci intr-o dieta de slabire asfel incat sa nu trebuiasca sa folosesti pastile de slabit.

Acestea sunt in principal alimente integrale preum pestele, carnea slaba, legumele, fructele, nucile si semintele.

Anumite alimente procesate, precum iaurtul probiotic, uleiul de masline extra-virgin si terciul de cereale sunt si ele niste alegeri foarte bune.

Impreuna cu moderatia si exercitiul fizic regulat, consumul alimentelor hranitoare ar trebui sa iti paveze calea spre succes si o viata sanatoasa.